çok kolay pantolon beli daraltma

Yıllardır pantolonların belinden çok çektim. Hemen hemen aldığım her pantolonun belinde daraltma yaptırmam gerekti. Pantolon belinde daraltma yaptıranlar da bilirler pantolonda az ya da çok mutlaka bir bozulma olur. Arka ortadan alındıysa arkada çirkin bir boşluk olur, yanlardan alınırsa da pantolonun tipi az da olsa değişir. Kemer takmayı da hiç sevmediğimden bu konu benim en rahatsız olduğum konulardan biridir. Geçenlerde '5 minutes crafts'ın sayfasında gördüğüm ve ilk fırsatta da uyguladığım çok basit ve efektif bir yöntemi paylaşacağım sizlerle. Ben makinada yaptım hem hızlı hem de sağlam olması için fakat gayet rahat bir şekilde elde de yapılabilir. 

Gerekli olan malzemeler:
Beli bol gelen bir pantolon(!)
Pantolonunuzun kemer kalınlığında bir lastik
2 adet çengelli iğne
Uygun renkte iplik
İğne (veya direkt makinada da dikebilirsiniz)
Sökücü (veya düzgün kesebilecekseniz ince uçlu bir makas) 

Not: sökücünün her evde olması gerektiğini düşünüyorum. En sevdiğim dikiş malzemelerimden biri gerçekten düşündüğünüzden çok daha fazla kullanılıyor. 


Öncelikle pantolonunuzu üzerinize giyip ne kadar daraltmanız gerektiğini göz kararı hesaplayın. 

Pantolonunuzun kemer bölgesinin iç kısmına iki kesik atacağız. Aslında benim gördüğüm videoda sadece arka etiket bölümü kadar bir yerde yapılıyordu ama daraltma dolayısıyla oluşacak büzgünün kemere yayılabilmesi için ben bu iki kesiğin aralığını geniş tuttum. Aslında tüm bele de yayılabilir ama o kadarı da rahatsız edebilir belki diye düşündüm ve böyle yaptım. 
Birini belin sol arkasına,


diğerini de belin sağ arkasına attım. 
Kesiği sökücü ile sadece kemerin iç kısmına attım. Dikkatli olun tüm kemeri kesmeyin yanlışlıkla :) 


Lastiğinizi göz kararı hesaplayıp (esneme payı ile hesaplayın mutlaka) iki tarafına da çengelli iğne geçirip açtığınız yoldan yerleştirin. Dikmeden önce bir tekrar üstünüze deneyin bu haldeyken. 


Deneyip son ayarlarımızı da yaptıktan sonra açtığımız oyuktan önce içte kalan kısmını dikiyoruz. (Birkaç kere git-gel yaparak sağlamlaştırma yapın makinada ya da elde.) 


Geride kalan lastiğinizi de iç kemer yoluna (dışta kalan kısma doğru) yerleştirip zigzag dikişi ile de iyice görüntüyü kapatarak dikin. (Burada uygun renkte iplik olması önemli görünmemesi açısından.)


Bitince işte böyle görünüyor.


Dıştan da bu şekilde oluyor ve hiç dikkat çekmiyor. 


Bitmiş hali bu şekilde. (Bulanık bir fotoğraf fakat tamamını görebilmeniz açısından koydum.)


Sonuç bu şekilde. Bence kemerden çok daha kullanışlı. Tadilat gibi pantolonun genel yapısını da bozmuyor. 
Toplamda 10 dakika falan sürdü bunu yapmam. Gerçekten çok kolay. 

Umarım faydalı olmuştur. 
Sevgiler, bol geri dönüşümlü, diy'li günler :) 


Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar