Empress Ki - Dizi İncelemesi

Bugünler de mi gelecekti 2 ayda bir mi yazı yazacaktım 😂😂😂 Bu ara o kadar yoğunum ki bu yazıyı da yazabilecek gibi değildim, yazıyorsam bilin ki tamamen Empress Ki'ye olan aşkımdan.

Hemen künyemiz ile başlayalım.



Empress Ki

imdb puanı: 8,5
Kalbimdeki puanı: 9,8
Yayın tarihi: 2013
Türü: Aksiyon, Dram, Tarih
Dili: Korece
Yapım ülkesi: Güney Kore
Süre: 1 saat
Bölüm Sayısı: 51 bölüm
Oyuncular: Ji-won Ha, Jin-mo Ju, Chang-Wook Ji



Çok büyük bir imparatorluk düşünün (1300’lerden bahsediyoruz, dönemin en büyük imparatorluğu) başındaki kişi bırakın yönetmeyi altına damgasını vurduğu yazıları okumayı bile bilmiyor. (şaka gibi değil mi okuma yazma bilmeyen bir imparator!) 




Çevresindeki herkes onu nasıl kullanacağının ya da ondan nasıl kurtulacağının planlarını yapıyor. Onlar bu planları yaparken kaderin bir cilvesi olarak imparatorun yolu; bütün hayatını kadın olduğunu gizleyip, bir savaşçı olarak geçiren Yang (Seung Nyang/Ki) ile kesişiyor. 


Yalnızca dizilerde ve filmlerde olduğunu düşündüğümüz bir olay gibi görünse de belli kısımlar şaşırtıcı bir şekilde gerçek. 



Dizi İmparatoriçe Ki’nin hayatının bir dönemini konu alıyor ve tarihi olaylardan yola çıkarak kurgulanmış. Kurgu kısmını üzerine basarak belirtmek gerek diye düşünüyorum çünki gerçeklikten çok uzak ve tamamen hikayeleştirilmiş durumlar var. Fakat bir o kadar da şaşırtıcı gerçekleri de yansıtıyor. Meraklıları diziyi izleyip ardından ya da öncesinde araştırma işine koyulabilirler. 

Dizi yeni olmadığından ve tarihi olaylara dayandığından burada spoiler verme kaygısına girmeden açık açık anlatacağım. 



Öncelikle saray öncesi dönemde (saraya haraç olarak getirilene kadarki dönem) Yang’ın çocukluğundan itibaren; nedenler, nasıllar o kadar güzel işlenmiş ki; karakter nefes alsa, neden öyle nefes aldığını çok iyi anlıyorsunuz. 

Kısaca özetlemem gerekirse o kısımları; annesiyle birlikte haraç olarak satılıyor ve kaçmaya çalışırlarken annesini öldürüyorlar. O da hem annesinin öcünü almaya and içiyor hem de kadın olduğu anlaşılmasın da tekrar buralara düşmesin diye erkek kılığında geziyor taa ki yetişkin olup da gerçek ortaya çıkana kadar. 



Erkek de olsa çok kişinin ilgisini çekiyor ve birçok kişi aşık oluyor. Bunların içerisinde Goryeo Kralı Wang Yoo ve Yuan İmparatoru Togon da var. 

Sonra hayatı boyunca kaçmaya çalıştığı şeyin içerisinde buluyor kendini ve haraç olarak saraya getiriliyor. 


Buraya kadarki bölümlerde sırf dram değil yer yer güldüren daha eğlenceli kısımlar varken saraya girdikten sonra artık her şey sarayda geçiyor. Sarayın dışında neredeyse çekim yok ve olay tamamen entrika ve drama dönüyor. Ama şöyle söyleyeyim bence ilk bölümler çok sıkıcıydı ve gerçekten diziyi bırakmamak için direndim (bende de böyle bir hastalık var başladığım bir diziyi bitirmeden bırakamıyorum) ne zaman ki olay saraya taşındı o zaman çok ilgi çekici ve sürükleyici bir hal aldı. Ayrıca ağlamamak için kendimi çok zor tuttum hatta tutamadım. Özellikle de 30 bölüm falan İmparatorun o meczup hallerine hüngür hüngür ağlayasım geldi. Onu o hale düşüren Yang’a kızmak istiyorsunuz ama ona da kızamıyorsunuz. 



Yalnız şunu da atlamamak gerek olaylar ve entrikalar kişileri çok değiştiriyor. Özellikle de gücü eline geçiren her kim olursa olsun anasını babasını tanımaz bir hal alıyor. 

Dizi boyunca acaba Ki gerçekten Wang Yoo’yu mu yoksa Togon’u mu sevdi diye soruyorsunuz kendinize ya da Togon’dan nefret ettiğini düşünüyorsunuz. Ama ne olursa olsun onu koruduğunu, ona destek olduğunu ve elinde şans olduğunda dahi onu terk etmediğini görünce gerçekten Togon’u sevdiğini anlıyorsunuz. Başta belki bu kadar değildi ama Togon’un Ki’ye karşı olan koşulsuz aşkının da bunu desteklediğini düşünüyorum. Adama ne yaparlarsa yapsınlar vazgeçiremediler Ki’den. Sonunda dahi öleceğini bile bile Ki’yi ve Ayushiridara (oğulları) ‘yı korumak için elinden geleni sonuna kadar yaptı. (ağlamayayım diyorum fakat tutamıyorum kendimi) 



Ki’nin başına gelenler çok ağır şeyler ve bu kadar olayın üzerine nasıl insan hala ayakta durabilir derken o zekası ve bilgeliğiyle her şeyin üstesinden geliyor. Zaten Goryeo’lu sıradan bir köle gelip de Yuan’ın imparatoriçesi olamaz bunu yalnız Ki yapabilirdi. 

Dizi Ki’nin hayatını sonuna kadar anlatmıyor. İmparatorun ölümü ve Yuan’ın yıkılışına kadarki kısmını görüyoruz. Ama aslında sonrasında da önemli olaylar var. 
Dizide Ki olumlu bir şekilde anlatılsa da Goryeo tarihinde hain olarak anılıyor ve Yuan tarihine göre de hanedanlığın çökmesinin ana sebebi olarak görülüyor. 
Farklı gösterilen yalnızca Ki değil Goryeo Kralı Wang Yoo da var. Anlatılanlara göre Wang Yoo aslında dizide çizilen kahraman karakterinden oldukça uzak; kadınlarla zorla ilişkiye giren gücünü farklı şekilde kullanan bayağı kötü bir karaktermiş ve zaten çok genç yaşta da ölmüş. (29)



Favori Karakterlerime gelecek olursak: Ki’yi saymazsak ve Togon’a karşı hissettiğim üzüntüyle karışık sevgiyi de bir kenara bırakırsak; baş karakter benim için Taltal’dır. Onun bilgeliği, ağırlığı ve ileri görüşlülüğü kimsede yok. Ki’nin bu kadar yükselmesinde en büyük aktörlerden biri ve zekaları cidden yarışıyor. 



Çok bahsetmediğim ve çok da haz etmediğim önemli karakterler var, mesela Tanashiri, Baekahn, Dul İmparatoriçe, El Temur, Tangqishi,Yeom Byung-soo, Golta. (bayağı da varmış yalnız) Kendilerine buradan tek tek saydırıp da prim vermek istemiyorum😂. Ki’nin Yeom Byung-soo öldürüldüğündeki gibi arkasından gözyaşı dökecek kadar naif olamam ama onun söylediğine yakın şunu söyleyebilirim; belki farklı koşullarda iyi bir eş iyi bir anne baba olabilirlerdi. 

Aslında konuşulacak o kadar çok şey var ki. Şu an başka hiçbir şey izlemeyip bir süre bu yapımı düşünesi geliyor insanın. Dizi olarak alışılmış Kore dizilerinden çok daha uzun o yüzden biraz sabır gerektiriyor. Ayrıca ben çok televizyon izlemiyorum (hiç desek daha doğru olur) Netflix’ten izledim diziyi; fakat televizyon izleyicileri için uzun süre TRT’de de yayınlandığını söyleyeyim. Belki bir ara tekrar baştan başlatırlar belli olmaz :) Ama dublajlı yayınlanıyor maalesef. Ben her zaman orijinal dilinde izlemeyi tercih ediyorum yapımları. 

Az önce son bölümü baştan izledim yine ağladım 😢😢😢 

Tarih seviyorsanız veya Kore dizilerinden hoşlanıyorsanız mutlaka izleyin derim. Ben Empress Ki'ye biraz Jong Suk izlemeye ara vereyim yoksa zehirleneceğim diye başladım. Bana çok iyi geldi. Uzun soluklu ama bir o kadar da sürükleyici beyin açan bir dizi. Herkese iyi seyirler, sevgiler.


beni instagramdan dilifeful youtubetan da dilifeful youtube adreslerinden takip edebilirsiniz. 


Yorumlar

  1. Aslında konuşulacak o kadar çok şey var ki. Şu an başka hiçbir şey izlemeyip bir süre bu yapımı düşünesi geliyor insanın.  Bu o kadar doğru bir cümle ki gerçekten bitirdim 1 hafta oldu hala izlemek istemiyorum diziler boş geliyor.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar