çocuklarla çam ağacı süsleme

Selamlar :) 
Bu ara yoğunluktan kafamda yazmak istediğim şeyleri bir türlü toparlayıp da paylaşamıyorum. Ama sanırım yeni yılla birlikte bir rahatlama gelecektir :) 
Geçtiğimiz cumartesi doğum günümdü. Sağolsun digitürk bütün kanalları hediye etmiş 6 günlüğüne. Mesaj atıp da haber vermeseydi zaten hiçbir bilgim olmayacaktı televizyonla aynı odaya bile girmediğim için. Neyse bu anlamlı hediyenin şerefine salona girelim dedik. Hem çam ağacımızı süsleriz hem televizyona bir bakarız neler varmış görmeyeli. 
Sanırım çok uzak kaldığım için bir televizyon kültürüm de kalmamış benim. Baştan aşağı bütün kanalları taradım film dizi kanalları şansıma o anda sevebileceğim sadece belgeseller denk geldi. Ama o da zaten daha önce youtube'tan izlediğim bölümler olduğu için çok da çekici gelmedi. Hoş sevsem de sabit oturup bir şeyi izlemekte çok zorlanıyorum. İnternetten izleyince en azından durduruyorum kalkıyorum geri geliyorum, televizyonda onu da yapamıyorum. Şimdi diyeceksiniz ki televizyonda da o seçenek var ama bizde yok! Sonra Türk filmi kanalı açtım. Hani şu Hülya Koçyiğit'in meşhur Yavrularım filmi varya o yayınlanıyordu. Çok enteresan bir şekilde televizyonda sigaralı sahneler mozaiklenerek yayınlanırken rakının hiç blurlanmadığını gördüm. Bence zaten mozaikleme komple anlamsız ama içkiye de bir yasak var diye düşünüyordum. İşte bunlar hep televizyona uzak kalmaktan :) Neyse bu drama da en fazla 3 dakika katlanabildim ve en sonunda kendime göre bir şey bulamayacağımı kabullenip çocuklara çocuk kanalı açtım en azından onlar eğlensin diye :) Biz de bilgisayarımla birbirimize sarılıp ağlaştık :) 
Şaka bir yana iyi bir dizikoliğim ilk fırsatta dizi değerlendirme yazıları paylaşmak istiyorum sizlerle. Eğer bir istek diziniz varsa ve ilginç bir şekilde hala izlemediysem önden izleyip yorum da yapabilirim :) 
Çam ağacı ve yılbaşı süslemesi konusuna da değineyim hemen. Ben ağırlıklı gümüş rengi süslemeleri seviyorum bir de bol bol ışık... 
Kendi yılbaşı süslerinizi kendiniz yapabilirsiniz gönlünüze göre. Bu sene bolca tığ işi süslemeler de mevcut. İkeada bile örgü yıldızlar vardı. Sonrasında sertleştirmek için beyaz tutkal kullanabilirsiniz. Yahut küçük patchwork parçalar da hazırlayabilirsiniz. Aslında yapmayı planladığım çok hoş parçalar var ama bugün çocuklarla yapabileceğiniz olabildiğince basit bir süsten bahsedeceğim. 

Kozalaktan süs yapımı

Malzemeler:
Kozalak
Akrilik boya
Fırça
Simli ip
Vernik (ihtiyaca göre)



Kozalak süslerin yapımında hiçbir şey yok, hatta siz komple çocuklarınıza bırakıp onların yapmasını da sağlayabilirsiniz.

Yapılışı:
Kozalakları güzelce boyayın. Kurumaya bırakın. Arzu ederseniz boyadıktan sonra dış yapraklara sim de ekleyebilirsiniz ama ben zaten gümüş rengi boyadığımdan ayrıca sim eklemedim. 
Kurumaya bırakın. Bu şekilde de kullanabilirsiniz ama daha parlak ve boyası da dayanıklı olsun derseniz yine bir fırça yardımıyla vernikleme yapabilirsiniz. 
Son olarak da uygun boyda kestiğiniz ipleri kozalağın en üst kısmına düğümleyin. Ta tammm kozalak süsümüz hazır :) 

Sevgiler herkese görüşmek üzere...

Yorumlar

Popüler Yayınlar