kadife kumaş dikimi, makinada ilik açma ve tek seferde bele lastik yerleştirme

Merhabalar; 
Yeni yıla yaklaşırken size de oluyor mu bilmem; bana bir enerji ve heyecan geliyor. Yine o enerji dolu günlerden birindeyim. O zaman bu güzel enerjilerimizi yararlı şeylere aktarma zamanı! :) 
Bugün sizinle üç tüyo birden paylaşacağım için bir an önce konuya gireyim:) 
Öncelikle kadife kumaş dikimi ile başlayalım. Kadife kumaş aynı tüylü kumaşlar gibi kesildiği anda parça parça çok döküntü yapan bir kumaş türü. Fakat çok seviyorum ve çocuklara da bir şeyler dikiyorum kışın sıcacık tutuyor. Aslında kesim sonrası kenarlara overlok geçmek lazım ancak benim henüz bir overlok makinam yok. Zigzag dikiş de yapılabilir ama onu da çok sık kullandığımı söyleyemeyeceğim. O yüzden bu aşırı döküntülerden kurtulmak için şu yolu izliyorum: (en azından bir overlok makinası edinene kadar :) ) 
İlk olarak mutlaka ne kumaş alırsam alayım yıkıyorum. 
İkincisi kalıba göre kesince kumaşları kesim yerlerinden elimle taraya taraya (tüylü ve kürklü kumaşlarda da bu şekilde yapıyorum) o döküntülerini alıyorum ta ki bitene kadar (bitiyor aşırı kendinizi yıpratmanıza da gerek yok :) ) 
Üçüncüsü dikimi yapıyorum. Paçaya da içe katlama öncesi bir overlok gerekiyor biliyorsunuzdur ben onu yapmadığım için iki kat katlıyorum. Paçada bir kalınlık olmasından endişe duyuyor olabilirsiniz ama olmuyor. Fotoğraflarla da anlatayım:
 bu ilk katı
bu ikinci katı
sonuç bu şekilde yani rahatsız edici bir kalınlık olmuyor. 

Diğer bir konu tek seferde bele lastik yerleştirme. Özellikle çocuklara bol bol eşofman altı ya da şalvar pantolonlar diktiğimden en çok bu yöntemi kullanıyorum. Aslında ilk başlarda çok zorlanıyordum ama sonradan elim alıştı sanırım şu anda en kolayıma gelen yöntem bu. Fotoğraflarla anlatayım yine daha rahat anlaşılsın.
öncelikle lastiğimizi düzgün bir halka oluşturacak şekilde iki ucunu sağlamlaştırma dikişi ile birleştiriyoruz.
 bu şekilde olacak ucu
 
sonra belini lastiği içine alarak, lastik ile birlikte yedirerek dikiyoruz. Bu şekilde yaptığımızda önce bel dikme sonra lastik geçirme daha sonra lastiğin uçlarını birleştirme ve son olarak da bıraktığınız aralığı kapatma olmak üzere dört aşamada yapacağınız işlemleri tek bir sefere indirmiş oluyorsunuz. 
ve sonuç :) işte bu! 

Gelelim bugünki son tüyomuza :) 
Aslında bu daha çok makina kullananlar için. Ama bazıları makinada ilik açma opsiyonu olsa da cesaret edemiyor birine açtırıyor, ilk başlarda ben de bir panik oluyordum. Düşünsenize o kadar emek etmişsiniz bitirmişsiniz işinizi tek bir ilik kalmış onda da hata yapıyorsunuz çöp oluyor tüm yaptığınız iş... 
Öncelikle panik olmayın! :) 
Tavsiyem bir parça kumaş alıp (hatta uygulama yaptığınız kıyafetten artan kumaşlardan olsun) ilik açma ayağınızı bir deneyin. Ben pfaff passport 3.0 kullanıyorum. 
düğmemizi ilik ayağımıza güzelce yerleştiriyoruz.
kıyafetinizde ilik açacağınız yeri sabunla ya da uçan kalemle güzelce işaretlerseniz herhangi bir hata olma olasılığını atlatmış olursunuz :) Ama yok ben kendime çok güveniyorum işarete gerek yok derseniz o da sizin bileceğiniz iş :)) 
İlik yerinizi güzelce açtıktan sonra en keyifli ama birazcık da tehlikeli bölüme geldik! Sökücü ile iliğimizin yerini açma. Sökücüyü alıyoruz güzelce ilik başının iç kısmına yerleştirip cırt diye ilik sonuna kadar kesiyoruz. Gerçekten bu kesme kısmı çok eğlenceli. Ama tavsiyem daha önce şu kumaş parçasına denediğiniz iliklerde önce bir deneme yapın zira insan bazen kaptırıp boydan boya kemeri kesesi gelebiliyor ya da ilik bitimini kaçırabiliyor o da olmadı elini kesen arkadaşlarımız da mevcut. 
ta tammm! İşte mutluluğun fotoğrafı :) 

Bugün hep kahverengilerden gittik öyle denk geldi. Pek de kahverengi fanı değilimdir ama bazı kumaşlarda gayet şık oluyor. 
Umarım birilerine faydası dokunur. Hala instagram hesabımı takip etmiyorsanız dilifeful bağlantısına tıklayarak takip edebilir. Böylece günlük paylaşımlardan anında haberdar olup çekilişlere katılabilirsiniz. Bu hafta yeni bir çekiliş geliyor şimdiden herkese bol şans! 
Bu arada çekiliş deyince yılbaşı dolayısıyla Ankaradaki neredeyse tüm AVMlerin çekilişlerine katıldım :))) Bana bir şey çıkarsa yine sizlerle paylaşacağım :)) Sevgiler sevgiler sevgiler :) 

Yorumlar

Popüler Yayınlar