saçlarımı nasıl renkli renkli boyuyorum?!

Merhabalar,

Hayaller bloga haftada en az 2 yazı yazabilmek, gerçekler çocukların hasta olması ve hiçbir şey yapamamak... Aklımda ne projeler ne planlar var fakat gelin görün ki hastalıklar girince araya elim kolum bağlı kalakaldım... Neyse hemen hızlıca konuya gireyim bakarsınız bu yazıyı da tamamlayamam n'olur n'olmaz.

Bir süredir saçlarımla ilgili çok soru alıyorum. Benim boyadığıma inanmıyorlar genelde nerede boyattığımı soruyorlar. Elbette kuaförde boyatmak daha profesyonel ya da iyi boyayabilen biri varsa çevrenizde birine de boyatabilirsiniz fakat benim çevremde öyle biri yok, böyle çok akan renklerde de kalıcılık istiyorsanız kuaförden çıkmamanız lazım.

Renkli saçları çok seviyorum özellikle de tarzınızla makyajınızla bir uyum içerisinde kullanabiliyorsanız gayet güzel oluyor. Ben çok eski yıllardan beri severdim. İlk kez üniversitede (yaşım ortaya çıkacak ama yine de söyleyeyim 2000-2001 falan) mora boyatmıştım saçlarımı. (Tabi o zaman böyle her yerde pigmentli boyalar yok. İnternet desen o da minimal. Nerede araştırıp da bulacaksın çeşit çeşit renk ve marka boyayı...) Şimdikiler gibi güzel bir mor ayarlayamamıştı kuaför patlıcan moru olmuştu. O da akınca kızıla dönmüştü. Neyse o zaman tabi herhangi bir açıcı falan kullanmadığımdan saçımın normal renginin üzerine çok da acayip durmamıştı. O benim ilk ve uzun bir süre için son saç boyama deneyimimdi. Sonra saçlarım hep uzundu. (uzun derken baya uzun belimde) Evlendikten sonra karamele boyattım ilk kez ama benim saç rengim de açık olduğundan iyice açıldı açıldı saç sarıya döndü. Ben de madem sarı oldu sarı kullanayım dedim. Baya da bir süre sarı kullandım. Sonra bir ara irlanda kızılı kullandım. Ama malum kızıl kullanmak baya yorucu saçınızda 5 ayrı renk olmasını kabullenerek yaşamanız gerekiyor. Sadece kuaförden ilk çıktığınızda tek renge yakın oluyor sonrası ucu ayrı dibi ayrı hele bir de uzarsa en dipleri de kendi rengi olmak üzere ton ton geziyorsunuz. Gerçi benim saçlarım altta açık olduğundan da o kadar fazla ton oluyordu. Bir yerden sonra yeter dedim bari sarıya döneyim akıttık kızılları. (Bu arada kuaförüm sağolsun hiç yakmadı bu kadar işleme rağmen saçımı, buradan da Hairport Kuaförden Talip Bey'e teşekkür ederim) Arada yanlara morlar pembeler attırıyordum kuaföre gittiğimde ama çok sık gitmediğimden kuaföre de birkaç ayda bir oluyordu o da akıp gidiyordu zaten. Sonra hamilelikte hiç boyatmadım. Baya baya bıraktım uzadı dipleri. Hiç beyazım da olmadığından sorun yaşamadım. (şimdi çıktı tabi tek tük beyazlar çocuklardan sonra!)
Daha sonra kendi saçıma döneyim diye düşünmeye başladım, çok uzun bir süre boyatmadım hala da boyatmıyorum, hatta boyalar da gitsin diye yıllardır o belime kadar olan saçlarımı kestirdim omuzlarım civarında bir rahatladım bir rahatladım. Ama tabi hala saçlarımın yarısı sarı. Ben de hem onları değerlendireyim hem de kafama göre takılayım diye renk renk boyuyorum. Uzunken de boyuyordum aslında ama niye bilmiyorum kestirince daha çok dikkat çekmeye başladı.

İlk boyadığım zamanlarda kalıcı boyalar saçma sapan olur geri dönüşü de olmaz diye düşündüğümden sprey boyalarda denedim. Fakat denediğim sprey boyaların hepsi saçı kaskatı yaptı. Yani şöyle anlatayım saçınıza saç spreyi sıkarsınız da sertleşirya saç işte öyle! Arkasından mutlaka banyo yapmanız gerekiyor akşam olunca o şekilde boyalı ve saçlar kaskatı yatağa yatmanızın imkanı yok.


örneğin bu watsonslarda satılan bir sprey boya. 


ya da bu lorealin o çok meşhur colorista serisi. Ben sprey olanlarından hiç memnun kalmadım. Diğer boya formunu kullananlardan da en çok duyduğum; çamur gibi akıyormuş, alacalı bulacalı oluyormuş, hiç kalmıyormuş...

Sonradan sonradan daha kalıcı olmasını ve gerçek boya gibi durmasını istediğimden tamamen pigment olan boyaları araştırmaya başladım ve çeşitli markalar buldum.









bunlar çeşitli pigment boya örnekleri.

Ben Jamaican Jeans kullanıyorum.


kalıcılık olarak çok memnunum. Sadece pigment olduğundan saça zarar vermiyor. Ama şunu söyleyeyim ben saçımın boyasız bölgelerine uygulamıyorum. Saçımın zaten açılmış olan kısmına uyguluyorum. Kuaförüm manic panic markasını da önerdi. Hem vegan hem de saçı besleme özelliği varmış. Kuaförde yaptırdığımda onunla uygulama yaptılar. Gayet güzel renkleri. 

Peki evde nasıl uygulanır;
Öncelikle saçlarınızın nerelerine uygulayacağınızı kafanızda bir tasarlayın. Kıyabileceğiniz bir havluyu boynunuza ve sırtınıza koyun. Eskimiş bir diş fırçanızı güzelce yıkayın. Boyayı fırçaya alıp oradan saçınızda belirlediğiniz yerlere sürün. Ben tamamen kafama göre takılıyorum bazen önlere bazen arkalara bazen aralara farklı renkler atıyorum. Pembeyi sevemedim kendimde niyeyse beyazım diye mi yakışmadı nedir ama maviyi, moru ve turkuazı seviyorum. En çok da maviyi. Saçınızda ne kadar tutarsanız boyayı o kadar koyu olur renk. Ben yaklaşık 5 dakika kadar tutup giriyorum banyoya. 

birden fazla renk uygulaması yaptığımdan birden fazla diş fırçası bulunduruyorum. 

Artık renkli saçlar çok yaygın ve normal karşılanıyor. Benim internette çok severek takip ettiğim Lauren Calaway isimli bir bayan var. Onun uygulamaları oldukça ilham verici. Ancak bir süre takip edince şunu fark ettim saç diplerini çok boyamıyor. Saçının dipten itibaren boyalı olduğu fotoğraflar genelde peruk. Onun da uzundu saçları sonra birden kısacık kestirdi yanılmıyorsam geçen Şubat ayında. Şimdi benimkinden biraz kısa. Şu Amerika'da falan çok moda olan sugar bear hair ile uzattığını söylüyor ama zaten bu kadar ayda ancak o kadar uzar bir saç bana çok gerçekçi bir etkisi var gibi gelmedi o şekerlerin... 


işte Lauren Calaway :) belki size de ilham kaynağı olur :) 



işte bu bahsettiğim uzama miktarı. Bana normal geldi açıkçası yani doping alıp da uzamış gibi değil. Hoş vücudun doğal akışının dışarıdan ufak şeylerle çok değişebileceğine inanmıyorum. 


Şimdilerde böyle saçları. Tesadüf benim de aynı bu şekilde boyu. Fakat ben daha çok kafama göre takılıyorum. Önlere biraz mavi atıyorum arkalara biraz mor :))


 bu ton da çok güzel Jamaican Jean lerde lila rengi satılıyor direkt akıtma yapmadan bu rengi tutturabiliyorsunuz.


 unicorn modeli muhteşem bence ama sanırım bunu tek başıma yapamam bir kuaför yardımı almak şart!


 ben bu tonu çok kullanıyorum. Koyu mavi yaptığınızda da açılınca böyle oluyor.

bu renge bayıldım bu aralar fakat acaba hangi tonla bunu tutturabilirim onu düşünüyorum sanki mavinin içinde hafif bir pembe var gibi ama emin de değilim belki ufak bir yerde deneme yapabilirim.
 bu da ben :)

bu da :)

Son olarak boyaların kalıcılığından bahsedeyim; aktıkça renkleri açılıyor. Bir süre sonra da yok oluyor. Ama bazı tonlar komple yok olmuyor saçta biraz iz bırakabiliyor. Genelde yeşiller bu şekilde.
Zannediyorum bu yılın son yazısı olacak bu, çocuklar uyurken hızlı hızlı yazıverdim :) O yüzden kusurum varsa bu seferlik görmezden gelin ;)

Umarım faydalı olmuştur. Sorularınız olursa bana buradan ya da instagram sayfam dilifeful dan ulaşabilirsiniz.

2018 hepinize bol bol sevgi ve sağlık getirsin :)

Yorumlar

  1. Merhabalar,

    Söz konusu kızıl renk olunca en canlı en güzel renk veren boyayı bulmak için sıkı araştırma yapmak gerekiyor. Kullandığım boyalar ve kızıl saç deneyimimle ilgili izniniz olursa ben de sizinle yorumlarımı paylaşmak isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/disi-sizi-ici-beni-yakar-acisiyla-tatlisiyla-kizil-sac-yolculugum/

    Çok sevgiler ve selamlar 💜

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,

    Kızıl saç ile ilgili deneyimlerimi paylaştığım bloğumu ziyaret ederseniz çok mutlu olurum. ♥ En son Akos markasının 7.52 çilek kızılını kullandım ve sonuçtan çok memnun kaldım. http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/urun-inceleme-akos-7-52-cilek-kizili-sac-boyasi/ Bu linke tıklayıp okuyabilirsiniz. Çok sevgiler. ♥

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar