taşlar, inciler ve boncuklarla temel süslemeler üzerine

Merhabalar ; 

Bir önceki yazımda bahsettiğim gibi beginner düzey diylerle sizlerleyim :) 
Zaman zaman kişisel hesabımdan ufak tefek süslemeler paylaşıyorum aslında çok kolay olmasına rağmen baya baya sorular geliyor bu konuyla ilgili olarak. Ben de olabildiğince detaylı bir yazı hazırlamaya karar verdim. 
Işıltılı taşlar aslında hiç eskimiyor ve her dönem çeşitli formlarda karşımıza çıkıyor kıyafetlerde veya aksesuarlarda. Ancak bu dönemin parlayan güneşi inciler biliyorsunuz. Kazaklarda, gömleklerde, pantolonlarda, berelerde, çantalarda ve hatta ayakkabılarda dahi incili süslemeler mevcut. İşin güzel yanı da yapımı çok kolay! 
Taşları veya incileri istediğiniz parçaya monte edebileceğiniz çeşitli methodlar mevcut. Ben bugün size benim kullandığım ve uygulaması en kolay iki yöntemden bahsedeceğim. Biri dikerek diğeri ise bir yapıştırıcı yardımıyla iliştirerek. Aslında dikme yöntemini hep daha sağlıklı diye düşünürdüm ancak son dönemlerde yapıştırmayı da baya kullanmaya başladım ve o da iyi uygulanırsa hiç fena değil. 

Dikme ile başlayalım; 

Gerekli malzemeler: 
boncuk, taş ya da inciler
istediğiniz herhangi bir kıyafetiniz
dikiş iğnesi
iplik (ya şeffaf ya da kıyafetin üzerinde belli olmayacak onunla aynı renkte bir iplik olmalı) 
sabun veya uçan kalem

Tavsiyem; öncelikle dikmek istediğiniz yerleri sabun veya uçan kalem ile işaretleyin ki uygulamaya geçmeden önce değiştirme şansınız olsun, yoksa hoşunuza gitmediği takdirde daha çok uğraşmanız gerekecektir. 
İpinizi uygulama yapacağınız yere önce sağlamlaştırın sonra dikin. Dikmeniz bitince de yine bir sağlamlaştırma yapın. 
Ben olabildiğince sağlam dikmeye çalışıyorum ki kıyafetleri makinaya rahatlıkla atıp yıkayabileyim diye ve şu ana kadar herhangi bir sorun yaşamadım. 
Sizinle en son yaptığım boyfriend model kot ceketimdeki incilerin detayını paylaşayım:


Burada ben beyaz iplik kullandım çünki inciler ekru değil kar beyazı ve arka fondaki kot da açık renk dolayısıyla göze batmıyor aradaki ipliğin rengi fakat açık mavi de kullanılabilir. Ayrıca bunlar top inci. Top inciler her yerde rahatlıkla kullanmaya uygun değiller ne yazık ki. Bunların yerine kesik yani yarım küre şeklinde inciler de var onlardan da alıp kullanabilirsiniz. 

Gelelim yapıştırma tekniğine;

Gerekli malzemeler:

taşlar, inciler, boncuklar (Bu teknikte top incilerin veya top boncukların kullanılması çok sağlıklı bir sonuç vermez. Tavsiyem; kesik, yarım küre veya düz bir yüzeyi olan obje tercih edilmeli.)
uygulama yapmak istediğiniz kıyafet, atkı, bere, ayakkabı, çanta vb.
likit silikon 

Anlatmaya başlamadan önce likit silikon nedir ona değineyim. Likit silikon uhu gibi tüpte satılıyor, çok rahatsız edici bir kokusu yok, hafif, kıvamı uhu gibi, kuruma süresi de uhu gibi. (aslında ilk kullandığımda uhu bu diye düşünmüştüm ama değil!) 
Avantajı: 
uygulaması çok pratik 
uygulama yaptığınız alana önemli bir zarar vermiyor. (mesela sıcak silikonla uygulama yapmanızı tavsiye etmiyorum, onun zarar verme ihtimali daha yüksek) 
Dezavantajı: 
dikkatli çalışmanız gerekiyor (Kıvamı uhu gibi derken sünmesini de kast ettim. O sünen uzantıları iyi toparlamanız lazım yüzeye yapışmadan ya da leke bırakmadan)
kazak, bere vb gibi karşılıklı yüzeylerini iki kat halinde tutmanız zorunlu olan parçalarda araya mutlaka pişirme kağıdı veya naylon torba gibi bir ayırıcı koymanız şart yoksa aralardan sızan silikonla uygulama yaptığınız parçayı birbirine yapıştırabilirsiniz :) 
bazı yüzeylerde çok sağlam sonuç veremeyebiliyor (yünlü veya kabartılı parçalarda özellikle)

Yapıştırma tekniği yukarıda da bahsettiğim gibi çok sağlam bir teknik gibi gelmiyordu fakat son uygulamalarımın birini bir sweatshirt üzerinde denedim arkasından da makinada yıkadım bir tanesi bile düşmedi :) Ancak bere gibi ya da örgü parçalarda yapıştırma yaptığınızda sonra elinizle hafif bir şiddetle çekerseniz çıkabilir uyarmadı demeyin:) Ama güzel yapıştırırsanız onlar da çok kolay çıkmıyor. 

Gelelim yapıştırma tekniğinin örneklerine:


Bu sweati bir arkadaşım hediye etmişti bakalım bu halini tanıyabilecek mi :) 


burada da yıkama sonrası daha detaylı bir görüntü mevcut. Makinada yıkayabilirsiniz dedim hemen o konuyla ilgili de bir tüyo vereyim. Bu tarz makinaya girdiğinde deformasyona uğrama ihtimali olan parçalarınızı yıkama poşeti denilen bez torbalara atıp, ağzını düğümleyip öyle makinaya koyarsanız; hem deformasyonu minimuma indirirsiniz hem de dökülen bir parça olursa saptamanız daha rahat olur. Bu arada ben bez poşetlerimi de kendim dikiyorum. Uygun bir ara sizlerle onun da detaylarını paylaşırım. 


bu bir bereye yaptığım uygulama. Baya cıngıl cıngıl oldu ama çok havalı :) 


bu daha sade bir model. bir kot üzerine biker ceketle çok şık oluyor.


burada da sadece alt lastiğe çalıştım taşları (bu taşlara bayılıyorum:) )

Evet gelelim bu taşları, boncukları, malzemeleri nereden temin ediyorum sorusuna. Aslında spesifik bir yerden almıyorum. Tuhafiyelerde satılıyor genelde bu taşlar ve boncuklar ama bu özellikle kullandığım büyük taşlar bazen çok pahalı olabiliyor biraz gezin derim. Ankara Kızılayda Şık Düğme, Erdoğan Düğme, Moda Çarşısı her daim gezip bir şeyler bulabileceğiniz yerler. Mahalle tuhafiyelerinde de bazen hiç beklemediğiniz ürünler bulabiliyorsunuz uygun fiyatlı. Ankara'da iseniz benim çok sevdiğim diğer bir yer de Perşembe günleri kurulan Sıhhiye Pazarı. Ben ara ara uğramaya çalışıyorum. Boncukları, taşları, parça kumaşları, ipleri, tuhafiye malzemelerini uygun fiyatlı bulabilirsiniz. Her zaman her aradığınız ürün olmaz ama ara ara uğramakta fayda var. Gönül isterdi ki İstanbul gibi bizde de onlarca bu tarz pazarlar olsun ama elimizdeki bu:) (Bu arada likit silikonu da Şık Düğmeden aldım.)

Umarım yazım faydalı olmuştur. Bu arada blogumun açılışına özel olarak ilk çekilişimi yapacağım. Hala takip etmiyorsanız dilifeful instagram hesabımdan takip edip çekiliş detaylarına ulaşabilirsiniz. 

Herkese şıkır şıkır günler dilerim :) 

Yorumlar

Popüler Yayınlar