triko pantolon dikelim :)

Merhabalar, 

Birkaç gündür blog için ekleyeceğim şeyler üzerine düşünüyordum ve ilk etapta basit diylerden başlamaya karar vermiştim. Ancak bugün kendime bir triko pantolon diktim ve biraz ağır bir giriş gibi görünse de daha heyecanlı bir başlangıç olur diye düşündüm ve dikerken bir yandan aşama aşama fotoğraflarını çektim. Şimdi sıra geldi sizlere aktarmaya :) 

Öncelikle 'niye triko pantolon?' diyeceksiniz, hemen açıklayayım; birincisi çok rahat, ikincisi çok moda, üçüncüsü hem yazın hem kışın kullanabilirsiniz, dördüncüsü yapılışı sandığınızdan daha kolay! İlk olarak zara pantolon diye girdi hayatımıza fitilli penye/trikolarla yapılıyordu ve ağırlıklı yazlık ve mevsimlikti ama son zamanlarda daha kalın triko/yünlü kumaşlarla da yapılmaya başlandı. O kadar rahat ki son dönemin sokakta da giyilebilir pijamaları denilebilir. Aslında birazdan anlatacağım yöntemle kendinize eşofman altları, pijamalar, beli lastikli pantolonlar da yapabilirsiniz. 

Ben birkaç haftadır instagram butiklerinden, sosyete pazarlarından mağazalardan triko pantolon arıyordum fakat hiçbir yerde istediğim gibi bulamadım. Bulduklarım ya çok ince kumaşlıydı ya boyu kısaydı ya da gereksiz pahalıydı. Ben de eski bir pantolonumu kalıp gibi kullanıp istediğim kumaştan kendime göre bir tanesini dikmeye karar verdim. 

Gerekli olan malzemeler:

kumaş (tek en ise iki boy benimkisi gibi çift en ise bir boydan çıkar. belinizden istediğiniz uzunluğa kadar olan kısmı ölçün üzerine de dikiş payı ekleyin benim gibi biraz hata payı da ekleyebilirsiniz. eksik kalmasın da artsın mantığıyla bol bol alıyorum ben kumaşları :) )
dikiş makinası (triko kumaşları dikebilen bir makina olması lazım. aslında ortalama birçok makina spor dikiş ayarı ile bu tarz kumaşları dikebiliyor. )
kumaşınıza uygun bir iplik
makas
iğne (kıvrılan bir kumaş olduğundan ben dikiş mandalları da kullandım)
lastik
mezura
sabun/uçan kalem (benim kumaşımda her ikisi de belli olmadığı için bu sefer herhangi bir çizim yapmaksızın göz kararı bir dikiş payı bırakıp direkt kestim.)

Veee başlıyoruz :)

Kumaşınızı yüzü yüzüne gelecek şekilde katlayın. (tersi tersine gelecek şekilde de yapabilirsiniz) Bunun amacı iki kat birden kesmek. Ben uçlardan dikiş mandalı ile tutturdum kıvrılmaları engellemek için. Triko kumaşlarda ne kadar ütü yapılsa da kıvrılmalar olabiliyor. 




sonra konuya uygun bir pantolonunuzu güzelce ortadan katlayın ve dikiş yerleri üst üste gelecek şekilde kumaşın üzerine yerleştirin. 






işte bu şekilde 

yerleştirdiğiniz pantolonu ve alttaki kumaş katlarını da içine alacak şekilde yanlarından iğneleyin ki herhangi bir kayma olmasın. 








aynı bu fotoğraftaki gibi :)

ben dediğim gibi kumaşım sabunu veya uçan kalemi göstermediğinden direkt dikiş payı bırakıp kestim ama siz eğer kumaşınız buna uygunsa önce bir sabunla çizip sonra pay bırakarak kesebilirsiniz. 

şimdi bir tarafını hazırladık pantolonun gelelim diğer tarafına.
pantolonların önleri ve arkaları farklıdır muhtemelen sizin de bildiğiniz gibi. Ön tarafın da kalıbını arka gibi çıkarın ancak ağ kısmındaki oyuntuya dikkat edin bu yöntemi uygularken. 









şimdi elinizde bu şekilde iki ön iki de arka olmak üzere 4 parça olacak. Siz de fotoğraftaki gibi üst üste koyup dizerseniz parçaları birbirine karıştırıp hata yapma olasılığınız düşer. 

Gelelim dikişe;











ilk olarak yan dikişleri yapın, sonra ağ bitiminden paça bitimine kadarki kısımları tamamlayın ve son olarak da ağı dikin. 
Ağı birbirine dikerken önce orta ağı birleştirin, iğneleyin ve öyle dikin. 
Geriye kaldı belimiz ve paçalarımız :)
Önce belinizi yapın. Lastik ile bel ölçünüzü alın ve esneme payını düşünerek kesin lastiği. 
Bel kısmında eğer overlok makinanız varsa önce bir overlok çekmeniz iyi olur fakat yok ise makinanızın zigzag ayarı ile de bir geçiş yapabilirsiniz. Ben bele hiçbirini yapmadım çünkü uç kısımlarını iki kez katlıyorum ve dışarıda herhangi bir kumaş ucu kalmıyor dolayısıyla da sökülme olmuyor. 
Gelelim paçalara onları da düzgünce boyunuza göre kesip sonra da bir parmak kadar içeriye katlar dikişini de minimal payla yaparsanız herhangi bir sorun yaşamazsınız. 
Bel ve lastik için daha detaylı yazılar hazırlamayı düşünüyorum.

Spor dikiş yaptığımızdan trikolarda herhangi bir atma yaşamazsınız fakat overlok da çekemiyorsanız içinize de sinmiyorsa kumaş içlerinde kalan paylara zigzag dikiş yapabilirsiniz. 







işte bu şekilde.







ve belimiz de bu şekilde oluyor.






ta taaammmm :) pantolonumuz bitti. 

Umarım beğenmişsinizdir. Daha farklı konular için benimle iletişime geçebilir, instagramdan dilifeful  hesabımı takip edebilirsiniz. 

Sevgiler :) 

Yorumlar

Popüler Yayınlar