dilifeful'un leziz anneanne köftesi tarifi

Merhabalar,

Bir haftayı daha bitirirken bir yandan çocukların hastalığıyla mücadele edip bir yandan da yeni içerikler üzerine düşünüyorum :) Çok şükür hiçbir hastalık bizi pas geçmiyor, hepsine yakalanıyoruz :) 'Böyle böyle büyüyecekler' sözünü motto yapıp, durumu çok da kişisel algılamazsanız moraller bozulmuyor benden size tüyo :)
Mesela şu anda yaramazın biri yanımda bağıra bağıra B-İ-N-G-O şarkısını söylüyor ona rağmen yazabiliyorum fakat olur da saçma cümleler kurarsam ya da yazım hatası yaparsam görmezden geliverin lütfen :)

Gelelim benim rahmetli anneannemin köfte tarifine. Biz antepliyiz ve biliyorsunuzdur baharat ve acı bol kullanılır bizim oralarda. Gerçi vereceğim bu tarifin acısı çok fazla değil ama zevkinize göre içeriğinde oynamalar yapıp arttırıp eksiltmeler yapabilirsiniz.


Ben çok köfte yiyemem normalde, eti de bütün olarak yerim kıyma veya yemeğin içinde yiyemem ama bu köfteyi ben de çok severek yiyorum. Acısını azaltarak yapınca çocuklar da çok seviyorlar. Ancak çok sulu bir köfte değil onu belirteyim. Hafif de dağılgan bir köfte çünkü içinde yumurta yok. Ama lezzeti çok çok iyi. Ben minimum 1 kg kıyma ile hazırlıyorum bazen daha da çok yapıp köfte haline getirip buzluğa atıyorum. Genelde köfte haliyle tüketiyoruz ancak daha büyük formlarda da hazırlıyorum arada hamburger yapabiliyoruz ya da biraz içeriğindeki ekmek oranını azaltıp lazanya gibi kıymalı tariflerin içerisinde de kullandığımız oluyor.

Gelelim içeriğimize;

yarım kilo kıyma (aslında köfteler yağlı etten çektirilir ama ben yağlı yiyemediğimden az yağlı dana rulodan falan çektiriyorum)
yarım ekmek (rondodan geçirin) (ekmek olmadığında galeta unu ile de yapıyorum hatta mısır unu katmışlığım da var)
1,5 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı pul biber
1,5 çay kaşığı karabiber
2 çay kaşığı yenibahar
2 çay kaşığı kimyon
2 yemek kaşığı biber salçası
2 yemek kaşığı domates salçası
1 büyük soğan (rondodan geçirin)
6 diş sarımsak (rondodan geçirin)




hepsini bir kapta birleştirip homojen hale gelinceye kadar yoğurun.
Ben ya ızgarada ya da tavada pişiriyorum. Ekstra yağ eklemiyorum. Hem lezzetli hem de sağlıklı oluyor.
Mutlaka deneyin. Bu ızgara köfte tarifinin şerefine sizlere instagram sayfam dilifeful da çok güzel bir sürpriz hazırlayacağım. Takipte kalın :)

Sevgiler.

Yorumlar

Popüler Yayınlar