Fargo - dizi incelemesi

Selamlar :) 

Golden Globe ödüllü dizilerini parça parça da olsa yorumlayacağımı söylemiştim. Sıradaki dizimiz Fargo. 

Fargo'daki rolüyle Ewan Mcgregor "Televizyonda En iyi Erkek Oyuncu Altın Küre Ödülü"nün sahibi oldu. Bu yazımda Ewan Mcgregor'un oyunculuğundan ziyade Fargo hakkında yorumlarda bulunacağım. Her sezon konusu değiştiği için yazacaklarımın ağır bir spoiler içermeyeceğini düşünüyorum. İzlemeyenler yorumlardan etkilenmiyorlarsa rahat bir şekilde okuyabilirler :) 



Dizi 2014, Amerikan yapımı bir Netflix dizisi. Süresi 50 dakika. 1996 yapımı olan Coen kardeşler tarafından yönetilmiş birçok ödül kazanmış Fargo filminden esinlenerek hazırlanmış. Türü kara mizah ve suç. Yazarı Noah Hawley. Benim çok uzun bir süre içimin kaldırmayıp izleyemememin sebebi de olayların gerçek olması. Yani yaşanmış olaylardan (tabii ki kurgu kısımları var) esinlenerek hikayesi hazırlanmış. İnsan normal kurgu dizi ve filmleri izlerken daha bir rahat izliyor ama gerçek yaşanmış olaylardan hikayeleştirilen dizi ve filmlerden daha başka etkileniyor. Cidden direndim izlememek için sonra da dayanamadım izledim. Bu arada filmini henüz izlemedim. Ama uygun bir zamanda onu da izleyip sizlerle paylaşırım :) 

Olaylar Minesota'da geçiyor ve hep kar-kış teması ağırlıklı. Kış teması ve durağan gidişattan ötürü aklınızda hemen Nuri Bilge Ceylan filmleri canlanmasın Fargo oldukça kanlı bir dizi. 

Adeta True Detective gibi dizinin her sezon konusu ve cast'ı (oyuncu kadrosu) değişiyor. Fakat ilk sezonda Martin Freeman'ın olması diziye sizi bağlayabilecek önemli etkenlerden biri. 

Nedenini bir türlü anlayamıyorum ama dizi sürekli Breaking Bad'a benzetiliyor. Bence en ufak bir alakası yok. Konu olarak zaten bambaşka. Gidişatı da daha ağır. Her ikisinin de türü suç diye mi benzetiliyor onu da bilemiyorum. Bir ihtimal izleyince verdiği hissiyatı benzetiyor olabilirler. Ama ben ikisi arasında herhangi bir ortak nokta bulamadım. Hatta Better Call Saul'a benzetenler de olmuş onunla da bir ilgisi yok. Yani açıkçası gerçek olaydan hikayeleştirilerek yazılan bir diziyi tamamen kurgu yapımlara benzetmek çok doğru değil. 

Klasik Hollywood yapımlarını seviyorsanız muhtemelen Fargo'dan hoşlanmayabilirsiniz. Fakat Amerikan kasabalarını, yerel barları, kafeleri, gerçek olayları, kara mizahı seviyor ve görsel olarak bol bol kar-kış izlemek hoşunuza gidiyorsa seversiniz. Kendi adıma çok kar kış izlemek bir yerden sonra sıkıcı olsa da o eski Amerikan kasabalarını ve Amerikan yaşamını izlemek hoşuma gidiyor. 

Dizinin öne çıkan yanı her ne kadar gerçek yaşanmış olay olması gibi görünse de yaşandığı ortam, ince ince işlenmiş karakterler ve karakterleri hayata geçiren usta oyunculuklar daha ön planda diye düşünüyorum. 

Fargo'nun 4. sezonu çekilmeyecek diye bir söylenti çok uzun süredir gündemde henüz net bir açıklama yok. En etkileyici sezonu hangisi derseniz şüphesiz 1. sezon derim. (ne olursa olsun Morgan Freeman yeter!) 2. sezonda dizi iyice mafya dizisine dönüp soğutuyor kendinden. 3. sezon da inanılmaz bir şekilde eleştiriliyor. Hatta dizinin genel puanının düşme sebebi de 3. sezon diyebiliriz. Ama yine de 3. sezonun da sevenleri mevcut, şimdi çok kötülemeyeyim. (daha önce kişisel hesabımdan walking dead'e saydırmıştım da niyeyse diziyi seven birileri üzerine alınıp benimle kavgaya girişmişti :)) burada da öyle olmasın :P )

Sevgiler, bol keyifle izlemeli günler... 

Yorumlar

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar