Master Of None - Dizi İncelemesi

Söz verdiğim üzere Golden Globe ödüllü dizileri incelemeye devam ediyorum :) 
Master of None'daki rolüyle Aziz Ansari, Müzikal ya da Komedi dalında "TV Dizilerinde En İyi Erkek Oyuncu Altın Küre Ödülü"nün sahibi oldu. Peki nasıl bir dizi Master of None, Aziz Ansari nasıl bir oyunculuk sergiliyor hemen yorumlayalım. 

Master Of None
Süre: 30 dk
Türü: Komedi
Yılı: 2015-
İmdb puanı: 8.4 (kalbimdeki puanı 5 :( ) 

Aslında yabancı komedi dizi veya filmlerine hep bir önyargıyla yaklaşırım. Çünki kültür farkından onlara çok komik gelen bize gelmeyebiliyor ya da çok absürd şeylere komedi diyebiliyorlar. Fakat bu hiç komedi sevmediğim anlamına gelmiyor. Mesela bir Modern Family ya da The Big Bang Theory olsun günlerce önünden kalkmadan izleyebilirim. 
Master Of None (yazının ilerleyen kısımlarında MON olarak kısaltacağım) Golden Globe'da ödüllenene kadar ilgimi çekmemişti. Golden Globe ödülleri sonrası listeme aldım, izledim, notlar aldım, bitirdim. 
Dizi izlerken olabildiğince notlar alıp sonraki yazılarıma kaynak oluşturmaya çalışıyorum fakat sanırım en zorlandığım dizilerden biri MON oldu. (spoilerlarımı minimalde tutacağım bu sefer ona göre okuyabilirsiniz!) 


MON'a daha birinci bölümden ısınamadım. Ama ısınamayınca bırakanlardan değilim dizi konusunda hatta ısınamadıysam daha dikkatle sonuna kadar izliyorum ki üstün kötü sevmedim deyip geçmeyeyim, belki bir yerlerinde sevebileceğim bir şeyler vardır diye. (bıraktığım dizi 100'de 1 falan şu anda aklıma gelen yalnızca Sopranos var!) 

Dizi komedi kategorisinde yer alıyor fakat gerçekten nasıl böyle sınıflandırmışlar anlayamadım. Bir de hani komedi-dram ya da komedi-romantik falan olurya, öyle de değil sadece komedi! MON'u izlerken gülen (bakın gülümseyen demiyorum) varsa lütfen şu sahnede güldüm deyiversin oturup baştan izleyeceğim! Ha diyebilirsiniz ki 'kara mizah' belki ona biraz yaklaşıyor ama mizah kısmı pek yok. Ama dizi künyesinden o "komedi" ibaresini kaldırıp yerine "romantik-dram" diye yazarlarsa daha doğru bir tanımlama olur. 

Dikkatimi öyle ya da böyle çeken bölümler ise şunlar; 

Birinci bölümün konusu çocuk sahibi olmak diyebiliriz. Yaşananlar, örnekler, hayaller gereksiz bir şekilde abartılı geldi bana. 

İkinci bölüm ebeveynlere zaman ayırmakla ilgili. Aslında önemli bir konu (yani yabancılar için daha önemli. Biz toplum yapısı olarak hayat boyu hem iyi hem kötü anlamda aileden kopamadığımızdan burada yer alan örnekler çok uzak kalıyor. İstisnalar ya da daha farklı bir yaşam tarzı sürdürenler yok mu tabii ki var ama ben genel yapıdan bahsediyorum.) fakat bana anlatılış şekli biraz ucuz geldi. 

Dördüncü bölüm belki de tek gülümsediğim TV'deki hintliler ile ilgili olan kısım.

İkinci sezon ikinci bölüm din ve müslümanlık üzerine. İşte kara mizah burada devreye giriyor. 

Dizide neden bilmiyorum Dev'in anne-babası rolünü Aziz Ansari'nin gerçek anne babası oynuyor. Babası heyecanla sahneye çıkıvermiş bir ilkokul çocuğu kadar başarılı rolünde fakat annesi ile ilgili inanın hiçbir şey söylemek istemiyorum. :( Dayanamadım yine söyleyeceğim. Çok kötü! Yani zaten babası kadar bile rol yapamıyor onu geçtim de izlerken rahatsız oluyorsunuz. Ara ara kameraya bakması, donuk donuk konuşması, tuhaf tavrı... Cidden çok sinir bozucuydu onun olduğu sahneleri izlemek... 
Aziz Ansari nasıl bu ödülü aldı bilemiyorum. Yani Golden Globe'a olan güvenim sarsılacak gibi oluyor Elizabeth Moss'u hatırlayıp susuyorum. Diğer oyunculuklarını izlemedim, genelleyerek konuşmam doğru olmaz, tamamen MON'daki performansını değerlendirerek konuşuyorum pek bir oyunculuk sergilediğini düşünmüyorum hatta anne babasını da görünce bu yeteneğini onlardan aldığını düşünüyorum. Sadece ikinci sezon 10. bölümde taciz skandalı ortaya çıktığı zamanki hali komikti fakat bir başkası olsaydı onun yerinde herhalde mimikleriyle bizi gülmekten yerlere yatırabilirdi... 
Her ne kadar yergi amacıyla yazmasam da bu yazıyı izlenimlerimi aktarmamla biraz öyle bir hal aldı. Son olarak dizi ile ilgili şunu söyleyebilirim; dizinin konusu, hikaye örgüsü, karakter bütünlüğü, oyunculuklar yetersiz ve kopuk kopuk. Aziz Ansari ile ilgili de genel bir yargıyla konuşmamak adına ilk fırsatta başka oyunculuklarını da izleyeceğim. Umarım beni şaşırtır. 

Sevgiler, bol dizili günler :) 





Yorumlar

Popüler Yayınlar