mikrodalgada hızlı fincan keki tarifim

Merhabalar :)
Aslında çok da yeni olmayan fakat çok pratik bir tarifle sizlerleyim :) Yıllardır fincanda kek tarifi görüyorum internette ve ara ara denemelerim oluyor. Geçenlerde Mudo'da gezinirken tamamen bu amaçla yapılmış fincanları görünce çok hoşuma gitti. Sadece kek değil fincanda makarna için hazırlanmış özel kupalar da vardı.


Hemen denemeliyim diyerek ikisinden de aldım :) Henüz makarnayı denemedim ama en kısa zamanda onu da deneyeceğim. 

Bu fincanların üzerinde halihazırda ingilizce yazılı tarif mevcut. Ayrıca kupanın kutusunda da kendilerince çevirip hazırladıkları türkçe tarif var. Fakat uygulayınca fark ettim ki her iki tarif de yanlış. Aslında yabancı ölçülere uyarak ingilizce tarifi uygularsanız o biraz tutabilir ama türkçeye çevirdikleri tarifin elle tutulur bir yanı yok ne yazık ki. Dolayısıyla da ben hem daha önceki denemelerimden hem de deneme yanılmalarımdan kendi kendime bir "mikrodalgada hızlı kek tarifi" buldum. Aslında buna kek tarifi demek ne kadar doğru bilemiyorum; çünki çok kekleşmesine izin vermeden sufle kıvamına gelince çıkarıyorum mikrodalgadan. 

Fincanınızın büyüklüğüne göre tarifteki içeriği arttırabilirsiniz. Sakın küçük bir fincanda yapayım demeyin kek kabardıkça içerik taşar, her yer batar:) Ayrıca bir fincan kek altı üstü de demeyin bir kişiye çok fazla geliyor yanınızda kekinizi paylaşacağınız bir sevdiğinizi bulundurun :) 

Hemen geçiyorum kendi uydurma tarifime;

Öncelikle ısıya dayanıklı büyükçe bir kupa seçin kendinize (gerçi birçoğu ısıya dayanıklı)
içeriği karıştırabileceğiniz başka bir kap (kupanın içinde karıştırmamanızı tavsiye ederim, kaşıkla veya başka bir şeyle karıştıracağınızdan kupaya zarar verebilir ya da etrafa döküp saçabilirsiniz.)
1 yumurta (orta veya büyük boy)
4 dolu yemek kaşığı un
2-3 dolu yemek kaşığı şeker (aslında 3 iyi geliyor ama çok şekerli iyi değil ben az şekerli de yerim derseniz 2 kaşık da koyabilirsiniz. )
yarım paket vanilin (aslında daha az da koyabilirsiniz ama bölmesi böyle rahat olduğundan ben bu kadar koyuyorum)
yarım paket kabartma tozu (vanilin için söylediğim bunun için de geçerli. Bölmesi bu şekilde rahat olduğundan böyle kullanıyorum. Siz 3'e ya da 4'e de bölebilirsiniz.)
5-6 yemek kaşığı süt (aslında bunu tamamen göz kararı koyuyorum. çok katı kekimsi olmasını istemediğimden kıvamına bakıp süt ekliyorum)
2 yemek kaşığı sıvı yağ (beni rahatsız etmediğinden zeytinyağı kullanıyorum. Sanırım her şeyi zeytinyağlı yediğimden hiç rahatsız olmuyorum kokusundan, tadından.)
1 yemek kaşığı kakao 
2 yemek kaşığı damla çikolata
2 yemek kaşığı ceviz veya fındık (veya ne isterseniz artık :) ) 

Normal kek yapılışının aksine hiçbir sıralama olmaksızın (pratik ve hızlı dememin amacı o!) bir kapta karıştırıp, olabildiğince homojen hale gelince de fincana alıyorum ve mikrodalgaya koyuyorum. 


işte böyle oluyor pişmeden önce :)
Yaklaşık 1,5 dakika kadar mikrodalgada pişiriyorum. Bir yandan da durumunu takip ediyorum çok kekleşmesin diye. 


yaklaşık olarak bunun gibi olunca çıkarıyorum (suflemsi) 
Çok pratik, yapımı çok kolay. Daha sağlıklı olsun derseniz ununu tam buğday veya başka bir undan da yapabilirsiniz. Şekeri de aynı şekilde arttırıp azaltabilirsiniz. Bir tatlı krizinizde mutlaka deneyin :) 

Afiyet olsun :P 

Sevgiler ;) 

Yorumlar

Popüler Yayınlar