big little lies - dizi incelemesi

Golden Globes'tan beri kaç haftadır yazacağım yazacağım bir türlü fırsat bulamıyorum. Bugün artık günüdür deyip giriştim yazıya. 


Big Little Lies

Süre: 1 saat
Yapım yılı: 2017 (diyorum size 2017 diziler açısından çok bereketli oldu. Son yılların en bomba dizileri geçen yıl başladı diyebiliriz.)
Amerikan yapımı bir HBO dizisi
Türü: suç, gizem, dram
İmdb puanı: 8,6 

Dizi Liane Moriarty'nin aynı isimli kitabından uyarlanma. İlk olarak 7 bölüm çekilip bitirilmesi planlanmış ancak şu an ikinci sezon da geliyor. Oyuncu kadrosu çok güçlü; Nicole Kidman, Reese Witherspoon, Laura Dern, Alexander Skarsgard, Zoe Kravitz, Shailene Woodley gibi isimler var. Oyuncu kalitesi; mekan seçimleri ve çekimlerin kusursuzluğuyla birleşip dizinin bendeki genel puanını kat kat arttırdı. O okyanus manzaralı evlere bakıp da iç çekmeyecek kimseyi tanımıyorum 😁

Kısaca BLL'nin konusu şu şekilde; Okulun tanıtım toplantısına giden anneler; çıkışta çocuklarını alırken, küçük Annabella'nın annesi kızının boynunda bir iz görür ve bunu kimin yaptığını sorduğunda, kasabaya yeni gelen Jane'in oğlu Ziggy'yi gösterir. Ziggy kabul etmese de özür dilemesi istenir. Annesi Jane, oğlunun yapmadığını söylediğini dolayısıyla özür dilemesini kabul etmediğini söyler. Anneler ikiye ayrılırlar. Konu çocuklardaki şiddetten yola çıkarak aile içlerine döner. 



Nicole Kidman'ı izlemeye doyamıyorum. Nasıl bir zariflik ve güzellik, kaç yaşına gelirse gelsin muhteşemliğinden hiçbir şey kaybetmiyor... Yanında kim oynarsa oynasın izlettirir fakat diğer oyuncular da oldukça başarılı.

Golden Globe'da BLL 4 dalda ödül aldı. Bunlar: 

En iyi dizi
En iyi kadın oyuncu (Nicole Kidman)
En iyi yardımcı erkek oyuncu (Alexander Skarsgard)
En iyi yardımcı kadın oyuncu (Laura Dern)



Dizide aslında neredeyse bütün karakterlerin tek tek hayranıyım fakat Bonnie'nin tarzı ve tavrı bambaşka diye düşünüyorum. Bonnie'yi canlandıran Zoe Kravitz'in; Lenny Kravitz ve Lisa Bonet'in kızı olduğunu biliyor muydunuz? (her güne yeni bir bilgi 😝)

Dizi bana niyeyse The Affair'i hatırlattı izlerken; belki bunda Nathan karakterinin, Noah karakterine hem tip olarak hem de canlandırdıkları adam olarak benzemeleri de olabilir. Ayrıca okyanus kenarında geçmesi de büyük etken. Ama konusu falan bambaşka mutlaka izleyin. 

Bu arada Reese Witherspoon ve Nicole Kidman'ın 2. sezonda bölüm başı 1 milyon dolar alıp Friends ve Big Bang Theory'den sonra yeni bir tarihe imza atacaklarını da belirteyim. (her güne yeni bir bilgi 2 😂)

Bol dizili günler...





Yorumlar

Popüler Yayınlar