çift taraflı boyunluk yapımı -diy

Merhabalar, bugün sizlere kolay boyunluk yapmayı göstereceğim. Youtube kanalı açsam muhtemelen izlemesi daha kolay olur malum insanımız okumayı çok sevmiyor ama bloga zor yetişiyorum kanal fikri şu an için çok uzak bana 🙈

Öncelikle tavsiyem yeni aldığınız kumaşları mutlaka ama mutlaka yıkayın. Ben genelde 40 derecede yıkıyorum. Nerelerden ne koşullardan geldiğini bilmediğimiz gibi üzerlerindeki fazla kumaş boyası ya da başka kalıntıları da atıp kumaş asıl haline geliyor. Burada asıl halinden kastım her kumaş ilk alındığında doğal haliyle gelmiyor. Bazen üzerlerinde bir tabaka ya da koku olabiliyor. Yıkadığımızda ondan arınıyor ve üzerinde çalışmaya uygun hale geliyor hatta birçoğu da yıkanınca yumuşuyor.
Sadece kumaşlar da değil yeni aldığınız kıyafetlerinizi de yıkamanızı tavsiye ederim. Hiçbir şey olmasa o kıyafet daha önce başkaları tarafından denenmiş olabiliyor. Başkalarının giydiği kıyafetler ne kadar zevk verirse yeni aldığımız kıyafetleri yıkamadan giymek de aynı derecede zevk verir diye düşünüyorum.
Ufak bir kamu spotunun ardından konumuza geçelim.


İşte size anlatacağım model bu şekilde. 

Malzemeler:

penye kumaş
polar kumaş
uygun renkte iplik
makas
dikiş makinası veya yoksa elde de dikebilirsiniz
mezura
sabun

Yapılışı:

Kişiden kişiye kada ölçüsü ve boyun uzunluğu ufak farklılıklar gösterdiğinden net bir ölçü vermek istemiyorum ama kendinizden ya da dikeceğiniz kişiden bir atkınız yardımıyla size uygun gelecek en ve boyu alın. 2'şer cm etrafına dikiş payı bırakarak sabunla dikdörtgeninizi kesin. Hem polar kumaşınızın hem de penye kumaşınızın ölçüleri aynı olsun. 


iki kumaşı dışta kalacak kısımları yüz yüze gelecek şekilde üst üste koyun ve üst kısmını dikin.


sonra açın ve enlemesine katlayıp açıkta kalan yanı dikin.




şimdi son halinde alacağı haline getirin yüzünü ve uçlarını içe katlayarak dikkatlice iğneleyin ve dikin.


önceden diktiğimiz ucun kenarlarını düzelterek ince bir dikiş daha yapın ki kıvrılma yaşanmasın. 


ve işte bitti 🙈🙈

Çok kolay gibi görünüyor ama biraz dikkat ve özen istiyor. Kesimlerinizin düzgünlüğü de önemli. Ama birkaç sefer yaptıktan sonra pratiklik kazanabilirsiniz. 
Kullanımı ve dikişi rahat olduğundan ben penye ve polar kumaş tercih ediyorum fakat bir tarafını triko bir tarafını polar kumaşla da yapabilirsiniz o şekilde de gayet güzel olacaktır. 
Herhangi bir yerde açık dikiş olmadığından her iki tarafını da kullanabilirsiniz. 

Umarım faydalı olmuştur. 

Sevgiler, bol dikişli günler 😘

instagram hesabım olan dilifeful a uğramayı unutmayın.

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar