saç dökülmesiyle ilgili mücadelem ve bulduğum çözüm

Merhabalar 😊
Instagram'ı blog gibi kullanmaya başladığımdan beri; bloguma uzun uzun yazmaya çok üşendiğimden araya çok büyük bir boşluk girdi. Tamamen benim tembelliğimden kaynaklanıyor. Bu durum hiç hoşuma gitmiyor ama umarım ilk zamanlardaki gibi olamasa da daha sık yazılar yazabilirim🙈

Bugünün konusu; aslında uzun süredir yazmak istediğim instagramda kısa bir paylaşımla anlatamayacağım önemli ve birçok kişinin problemi olan: "saç dökülmesi".

Hemen hemen herkes mevsimsel, dönemsel, ırsi, strese bağlı ve benzer sebeplerden ötürü saç dökülmesi yaşıyor. Dönemsel olan dökülmeler kimi zaman stresle iyice artıyor, tabi biz bunu fark ettiğimizde daha da stres olduğumuzdan bir kısır döngü içerisinde buluyoruz kendimizi. Burada ırsi olan ve kelliğe dönüşen saç dökülmesi ile ilgili bir çözüm paylaşmayacağım. Keşke onunla ilgili de kolay bir çözümüm olsaydı. Fakat dönemsel saç dökülmeniz sizi rahatsız eden bir boyuta geldiyse, benim uyguladığım çözümler sizin de işinize yarayabilir diye düşünüyorum. 

Doğum öncesi veya sonrası yoğun saç dökülmesi çok yaşanan bir durum. Fakat ben doğum yapalı 3 seneyi geçmişti ve strese bağlı olduğunu düşündüğüm yoğun bir saç dökülmem vardı. Piyasada ucuz veya pahalı; şampuan, serum, maske, krem, sprey, tamamen doğal veya doğal olmayan birçok şeyi denedim ve şu kanıya vardım dışarıdan uyguladığımız şeylerle bu tarz dökülmeleri çözebilmemiz mümkün değil. Hiç mi işe yaramadılar diyeceksiniz; üzülerek söylüyorum ben hiçbir etkisini görmedim. Bu arada burada herhangi bir markayı veya ürün grubunu kötülemek için söylemiyorum. Gerçek manada çok fazla para harcadım bu tarz ürünlere ama benim sorunumla ilgili bir çözüm alamadım. 




Bir dönem iyice arttı saç dökülmem. Saçımı elime her attığımda elime saç geliyordu. Belki bazılarına göre çok değildir ama beni iyice rahatsız etmeye başlamıştı bu durum. Ben de dermatoloğa gittim. Çok önemli bir dökülme olmadığını, öncelikle saç derimin yağlı olduğunu ve bu yağın kontrol altına alınması gerektiğini, aksi halde saç derisindeki gözeneklerdeki tıkanmanın da dökülmeye sebep olabileceğini söyledi ve ketoral şampuan verdi. Haftada bir veya iki kez kullanman yeterli dedi. Sonrasında da yaklaşık bir dört seans kadar mezoterapi uygulayabileceğimizi, dökülmeyi büyük oranda kesip saç diplerini güçlendireceğini söyledi. Ben bu süreçte bir iki doktorla daha görüştüm. Zira biraz pahalı bir işlem olmakla beraber gerçekten işe yarayıp yaramayacağından emin olmak istedim. En sonunda yaptırmaya karar verdim. 

İki hafta ara vere vere iki ay içerisinde toplam 4 seans uygulandı. İlk iki hafta çok bir değişiklik hissetmedim, fakat kademeli olarak dökülme azaldı. 3. haftadan sonra ciddi manada dökülme azalırken saç köklerinde de bir kalınlaşma ve güçlenme fark ettim. 4. haftanın bitiminde saçım neredeyse hiç dökülmüyordu diyebilirim. Şu an üzerinden yaklaşık 4 ay geçti ve saçlarım baya iyi durumda. Hani önlerde hiç uzamayan bebek saçlar vardırya işte o saçlarım baya baya güçlendi ve uzamaya başladı. 

Gelelim işleme🙈
Mezoterapi iğneli bir işlem. Onlarca iğne batıyor saçınızda belirlenen bölgelere ve enjeksiyon yapılıyor. İşlem süresi ortalama 15 dakika. İlk iğneleri ufak ufak hissediyorsunuz fakat sonrasında hissetmemeye başlıyorsunuz. Bir uyuşukluk oluyor ve o uyuşukluk yaklaşık bir gün devam ediyor. Tedavi süresince (ve aslında her zaman) saç diplerinizi kaşıyıp çok oynamamanız, sert taramamanız gerekiyor. 

Yani uygulama pahalı ve acılı gelebilir. İğne korkunuz varsa hiçbir şey diyemem tabi fakat pahalı olduğunu pek düşünmüyorum çünki zaten aldığımız o serumlar, şampuanlar vs de hiç az tutmuyor. En azından çözüme ulaştırıyor. O açıdan tavsiye ederim. Yine de başka sorularınız olursa mutlaka bana yazabilirsiniz. Bana daha hızlı ulaşabilmek için: instagram.com/dilifeful dan dm atabilir ya da yorum bırakabilirsiniz. 

Umarım bu paylaşımım sizlere yardımcı olmuştur. Sevgiler. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar