Genişlemiş gözenekleri sonradan küçültmek mümkün mü?

Merhabalar; kadın veya erkek hemen hemen herkesin problemi olan bir konu "gözenek genişlemesi"nden bahsedeceğim bugün. 

(bu arada bu görsel bana ait değil, keşke bir öncesi fotoğrafım olsaydı onu koyardım 🙈)

Gözenekler neden genişler? 
Bunun birçok sebebi olabilir. Genetik, yağ bezlerinin çok çalışması, ilerleyen yaşla birlikte kolajen yapının azalması; dış etkenler, kirli hava, sigara, güneş bu sebeplerden ilk akla gelenler. 

Öncelikle gözenek genişlemesi probleminizin temelindeki sorunu bulursanız onun üzerine giderek çözmeniz daha rahat olur. En çok yaşanan yağlı ciltler ve ilerleyen yaşla birlikte büyüyen gözenekler.

Şimdi benim cilt yapımı, neden gözeneklerimin genişlediğini ve nasıl bir çözüm bulduğumu anlatayım sizlere;

Karma ciltliyim. Karma denilince sanki yağlıymış gibi düşünülüyor fakat T bölgem yağlıya yatkın olsa da diğer bölgelerim inanılmaz kuruma eğiliminde. Dolayısıyla da bu cilt tipine sahip olanların çok daha dikkatli olması gerekiyor ürün seçiminde. İlginç bir şekilde sadece nemlendiriciyle ya da tonikle mucizeler yaratabileceklerini düşünenler var. Bana krem soruyorlar ya da tonik soruyorlar ama en önemli kısımlardan biri olan cildine uygun bir cleanser ile temizlemeyi rutinlerine sokmayı düşünmüyorlar ya da önemsemiyorlar. 

Günlük cilt bakım rutininde yapılması gereken ve hemen hemen herkesin bildiğini düşündüğüm bir üçlü var: temizleme - tonik - nemlendirme. Bu üçlüyü doğru sıralamayla uygulamak çok önemli. Diğer bir önemli konu cildinize uygun ürünü seçmek. Bir kere gözenek probleminiz varsa özellikle de nemlendirici seçerken yağ bazlı ürünlerden olabildiğince uzaklaşıp su bazlı ürünlere sarılmanız gerekiyor. Tonik olarak da gözeneklerinizi daha da açabilecek ürünlerden kaçınmanız gerekiyor. 
Ben çok çeşitli markaları denedim. En son eczacım benim için bir tonik hazırladı. Hafif kurutma özelliği olsa da iyi nemlendirerek ve doğru uygulayarak dengeliyorum. 


Bu eczacımın hazırladığı tonik. Benim için alkol oranını ve kurutucu özellikli içeriğini azaltıyor. 


Bu da çok uzun süredir kullandığım temizleyicim. Çok minik minik kullanmak yeterli geldiğinden oldukça uzun süre kullanıyorum. (neredeyse bir sene gidiyor)



Cilt bakım rutininizde üç önemli aşamayı uyguladınız, hem de doğru ürünleri seçerek. Fakat yine de bir ilerleme kaydedemediniz. Neden diye düşünüyorsunuz. Bunun birkaç sebebi olabilir. 
Birincisi rutininizi nasıl uyguluyorsunuz? Sıcak su mu kullanıyorsunuz? Cildinize sert müdahelelerde mi bulunuyorsunuz? Çok fazla ürün mü alıyorsunuz? Bunlar rutininizi işlevsiz kılabilecek başlıca problemler. Peki ne yapmalı? 
Birincisi kadınlar için; eğer yüzünüzde makyaj varsa öncelikle onu güzel bir şekilde, ovalamadan, nazikçe cildinizden çıkarmanız gerekiyor. 
İkincisi kadın ve erkekler için; (geniş bir yüz yıkama fırçası kullanmanızı tavsiye ederim) fırçanızı soğuk suyla hafif ıslatın ve cleanserınızdan nohut büyüklüğünde fırçanıza alın. Dairesel hareketler halinde yüzünüze yayın. Ardından bol soğuk su ile yıkayın. Kesinlikle ılık veya sıcak su kullanmayın. Sıcak su gözeneklerinizin en büyük düşmanlarından! 
Ardından hemen havluya sarılıyorsanız (ki %90 böyle olur) sakın ama sakın yapmayın. Havlu cildinizdeki bütün suyu ve nemi emeceğinden rutininizde size hiçbir faydası olmayan bir araç. Onun yerine yüzünüzdeki fazla suyu elinizle alıp, elinizi havluyla kurulayabilirsiniz. Ya da sadece akan suyun fazlasını çok çok hafif bir şekilde havluyla alabilirsiniz. 
Ardından yine cildinize uygun olan bir toniği pamuğa döküp silerek değil tamponlayarak cildinize uygulayın. Sildiğinizde hem cildiniz yeterli ürünü alamaz hem de gözenek yapınıza zarar verebilirsiniz. O yüzden tamponlayarak uygulama çok önemli. 
Eğer cildiniz kuruma eğiliminde ise bu arada çok hafif yüzünüze termal su sıkıp ardından nemlendiricini uygulayabilirsiniz. Termal su cildinizin daha da nemli kalmasına yardımcı olur. 

Günlük rutinimde bu değişiklikleri yapmadan önce ben ne yazık ki sıcak suyla yüzümü yıkayıp havluya iyice suyunu emdirip sonra tonikle silip ardından nemlendiriciyi yüzüme boca ediyordum ona rağmen yetmiyordu nemlendirici. Evet bir bakım rutini var fakat kimse söylemiyor bunu nasıl yapmanız gerektiğini. Her şeyde olduğu gibi bunda da dikkat edilmesi gereken birtakım incelikler var. Rutinime sırf bu incelikleri ekleyince bile cildimde farkı gördüm. Yalnızca ben de görmedim çevremde gören herkes "cildin ne kadar güzel ne yaptın?" diyor. 

Evet gözenek genişlemesinde ufacık bir rutinle bile ilerleme kaydedebilirsiniz, fakat daha önemlisi; özellikle de yaşla beraber azalan kolajen dokuyla mücadele için içten bir bakım şart. Herkes niyeyse benim süper sağlıklı beslendiğimi sanıyor. Dönemsel olarak daha dikkatli beslenmeye çalışsam da bunu rutinim haline getiremedim. Beslenme konusunda ciddi iniş çıkışlar yaşayabiliyorum. Düzenli ve sağlıklı beslensem dahi sırf beslenme yoluyla vücudumuzun ihtiyacı olan her şeyi alabileceğimizi düşünmüyorum. O yüzden takviye edici destekler alıyorum. Diğer takviyelerden burada bahsetmeyeceğim, fakat bugünki konumuz olan gözeneklere birebir etkisini gördüğüm kolajen takviyesini anlatmasam olmaz. 
Yaklaşık 15-20 gün düzenli kolajen kullanmaya başlayınca etkisini gözle görülür bir şekilde gösteriyor. Sıvı formları da var fakat ben hep kapsül olarak kullandım. 



İlk olarak Voonka'yı kullandım, memnundum da; fakat bir süredir sanırım firma değişikliği olacağından (ben eczacımın yalancısıyım) depolarda bulunamamaya başlandı. Dolayısıyla en rahat bulunanı Solgar'a döndüm. 



Ondan da memnunum. Ama sürekli kullanmıyorum. Bir ay kür gibi kullanıyorum. Sonra bir ay ara veriyorum. Ardından bir ay daha kullanıyorum. 
Kolajen cildiniz için çok önemli olmakla birlikte, vücudunuzda gözünüzle direkt olarak göremeyeceğiniz çok büyük katkı sağlıyor.  Kaslar, bağlar, saç, tırnaklar, kemikler, kan damarları, kalp, sindirim sistemi ve gözler için çok önemli bir takviye. Bir şekilde günlük yaşantınıza eklemeniz şart. Kapsül olarak pahalı gelebilir. Yapabiliyorsanız kemik suyu tüketebilirsiniz. Ben her zaman o kadar iyi tüketemiyorum. Bazı yemeklere katıyorum ama hem her yemekte olmuyor hem de bardağa koyup içemiyorum tiksiniyorum. O yüzden kapsül olarak tüketmesi benim için en rahat şekli. 

Umarım bu yazım sizler için faydalı olmuştur. Sormak istediğiniz başka bir sorunuz varsa yorum olarak bırakabilir ya da bana instagram hesabım 👉dilifeful dan ulaşabilirsiniz. 




Yorumlar

Popüler Yayınlar